راهنمای کامل سفر به آنتالیا

دسته‌بندی ها

تور های ویژه

گردشگری
سفر به آنتالیا، یکی از گزینه‌هایی است که در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته و بسیاری از افراد برای تعطیلات تابستانی خود، این مقصد ساحلی را انتخاب می‌کنند. شهر آنتالیا در کشور ترکیه، با سواحل بی‌نظیر، هتل‌های استثنایی و آب‌های فیروزه‌ای، مقصدی مناسب برای افرادی است که قصد دارند سفری شاد را همراه با آرامش و همچنین امکانات باورنکردنی تجربه کنند. اگر تصور می‌کنید که تور آنتالیا فقط مناسب افراد مجرد است، باید بدانید که اغلب هتل‌های آنتالیا خانوادگی هستند و امکانات آن‌ها به‌ طوری برنامه‌ ریزی شده است که تمام اعضای خانواده بتوانند از سفرشان نهایت لذت را ببرند.

فرودگاه های آنتالیا

شهر آنتالیا، در غرب کشور ترکیه واقع شده و یکی از مهم‌ترین شهرهای ساحلی و توریستی کشور ترکیه محسوب می‌شود. اگر برای تعطیلاتتان تور آنتالیا را رزرو کرده‌اید، ممکن است با این سوال در ذهنتان مواجه شوید که پروازتان در کدام فرودگاه آنتالیا به زمین می‌ نشیند. شهر آنتالیا تنها یک فرودگاه بین‌ المللی دارد که دومین فرودگاه ترکیه از نظر وسعت محسوب می‌شود. این فرودگاه دو پایانه دارد و به دلیل دسترسی خوبش به نواحی ساحلی و همچنین شهر آنتالیا، بسیاری از گردشگران تور آنتالیا این فرودگاه را برای سفرشان انتخاب می‌ کنند. 
علاوه‌بر فرودگاه آنتالیا، برخی از پروازهای تورهای آنتالیا، در فرودگاهی به نام اسپارتا به زمین می‌نشیند که از نظر امکانات و وسعت بسیار پایین‌ تر از فرودگاه اصلی آنتالیا است و اگر پرواز شما در این فرودگاه آنتالیا فرود آید، برای رسیدن به هتل یا شهر آنتالیا باید مسافت زیادی را در حدود 3 تا 5 ساعت از طریق اتوبوس طی کنید. اینکه پرواز شما در کدام فرودگاه بنشیند بستگی به‌نوع پروازتان دارد. دقت کنید که به دلایلی پروازهای ایرانی در فرودگاه اصلی آنتالیا فرود نمی‌ آیند و فقط پروازهای ترک اجازه فرود در این فرودگاه را دارند. بنابراین اگر تور آنتالیا شما شامل پرواز با ایرلاین داخلی است، شما باید مسافت بین فرودگاه اسپارتا تا هتلتان را با ترانسفر زمینی انجام دهید. 

بهترین رستوران های آنتالیا

اگر تور آنتالیا را رزرو کرده‌اید، معمولا تمام وعده‌های غذایی خود را در هتل محل اقامتتان صرف خواهید کرد. اما اگر به دلایلی هتل انتخابی شما این امکان را در اختیارتان قرار ندهد و یا خودتان قصد دارید به‌غیر از رستوران هتل، غذای رستوران‌های آنتالیا را نیز امتحان کنید، شناخت برخی از بهترین رستوران‌های این شهر کمک خوبی برای شما خواهد بود تا به وسیله آن، سفرتان را لذت‌ بخش‌ تر کنید. بهترین رستوران‌های آنتالیا از نظر رتبه‌ بندی و همچنین نظر مسافران، رستوران  سون محمت، وهاپ اوستا ات رستوران، لارا بالیک، گونایدین کباب و کساب استیک هاوس آنتالیا، رستوران آرما، یمنلی میهانسی، رستوران مرمرلی، سراسر فاین داینینگ رستوران، بالیکچی میهانسی کاله ایجی و رستوران آسمانی هستند.

بهترین رستوران های آنتالیا

بهترین مناطق آنتالیا کدامند؟

شناخت بهترین مناطق آنتالیا، به شما کمک می‌ کند یک هتل خوب با دسترسی عالی به تفریحات و جاهای دیدنی، انتخاب کنید. آنتالیا مناطق مختلفی دارد که ممکن است هتل محل اقامت شما در تورآنتالیا، در یکی از این مناطق واقع شده باشد. در واقع کم‌ تر پیش می‌آید که هتل در خود شهر آنتالیا قرار داشته باشد و معمولا از شهر فاصله دارد. مناطق شهر آنتالیا شامل منطقه لارا، منطقه بلک، منطقه کمر، منطقه سیده، منطقه مراد پاشا، منطقه آکسو، منطقه آلانیا، منطقه کپز و منطقه کنیالتی است. اگر بخواهیم بهترین و محبوب‌ ترین مناطق آنتالیا را برای اقامت بررسی کنیم، باید بگوییم که منطقه لارا، منطقه بلک و منطقه کمر، هتل‌های بیشتری را در خود جای داده‌اند و توریست بیشتری را به خود جلب می‌ کنند، البته این بدان معنا نیست که دیگر مناطق آنتالیا مناسب اقامت نیستند. تمام مناطق ذکر شده شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

بهترین مناطق آنتالیا کدامند؟

تفریحات آنتالیا

آنتالیا، شهر تفریحات آبی است و اغلب گردشگران تورآنتالیا این شهر را برای استفاده از این تفریحات و گذراندن اوقاتی شاد انتخاب می‌ کنند. با گذشت زمان و افزایش توریست از سراسر جهان، این تفریحات نیز تنوع و توسعه بیشتری یافته و اکنون می‌ توان گفت که آنتالیا یکی از بهترین مقا صد برای تفریحات آبی و غیر آبی است. بیشتر هتل‌های این شهر تفریحات آبی متنوعی را در اختیار مسافرانشان قرار می‌ دهند، علاوه‌ بر این، بسیاری از تفریحات آبی هیجان‌ انگیز را می‌ توان در سواحل معروف این شهر، مانند ساحل لارا، یافت. تفریحات آنتالیا اغلب شامل غواصی، پاراگلایدر، جت اسکی، قایق سواری، رفتینگ، گلف، اسب سواری، شهربازی، پارک آبی، پاراسل، سافاری و آب تنی در دریا است.

تفریحات آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا

اگر شما هم از کسانی هستید که تور آنتالیا را به‌عنوان یکی از گزینه‌های سفر برای گذراندن تعطیلاتتان در نظر گرفته‌ اید، باید بدانید که چه زمانی برای سفر با تورآنتالیا مناسب است. برای دانستن پاسخ این سوال، ابتدا باید هدفتان را از سفر مشخص کنید. اگر برای سفر همراه با تور آنتالیا به‌ دنبال آب‌ و‌هوای مناسب برای گشت‌و‌گذار در شهر هستید، باید بدانید که ماه‌‌های آوریل تا اواسط ژوئن (بهار) و سپتامبر تا اواسط اکتبر (پاییز) بهترین زمان برای سفر به آنتالیا هستند. در این زمان فعالیت‌هایی مانند قایقرانی، پیاده‌ روی و رفتینگ محبوب‌ترین تفریحات آنتالیا هستند. 
به‌ طور کلی، میانگین دمای آنتالیا 21 درجه سانتیگراد و میانگین بارندگی در آنتالیا حدود 90 میلی‌ متر است. تابستان‌ها معمولا از ژوئن تا آگوست طول می‌کشد و جولای تا آگوست گرم‌ترین بازه زمانی در آنتالیا است. جولای خشک‌ترین ماه سال است و میزان بارندگی در آن تقریباً ناچیز است. بنابراین اگر قصد دارید از تفریحات آبی و شنا در ساحل لذت ببرید، تابستان، فصل مناسب سفر شما با تورآنتالیا است، اما باید توجه داشته باشید که در تابستان‌ها، هجوم گردشگران به آنتالیا باعث می‌شود که این شهر، مراکز دیدنی آن و همچنین هتل های آنتالیا، بسیار شلوغ باشد.
آنتالیا در فصل زمستان سرد است و این فصل، از ماه دسامبر تا فوریه ادامه دارد. ژانویه مرطوب‌ ترین ماه است و حداکثر میزان بارش در آن در حدود 240 میلی‌متر است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود، از سفر با تورآنتالیا در فصل زمستان خودداری کنید، مگر آنکه به‌دنبال ارزان‌ترین تورآنتالیا باشید، زیرا در این فصل به دلیل مساعد نبودن شرایط آب‌ و‌هوایی، تورهای آنتالیا با تقاضای کمتر گردشگران مواجه شده و با قیمت‌های کمتری هم به فروش می‌رسند.



بهترین زمان سفر به آنتالیا

جاذبه های گردشگری آنتالیا

اگر قصد دارید همراه با تورآنتالیا سفر کنید، باید در نظر داشته باشید که شهر آنتالیا تنها به هتل‌های آن محدود نمی‌ شود. آنتالیا شهری بسیار قدیمی است که جاهای دیدنی بسیاری دارد. اگر کنجکاو هستید که چند روز از سفرتان را به گشت‌و‌گذار در شهر و بازدید از جاذبه‌های آنتالیا اختصاص دهید، باید در مورد این جاذبه‌ها اطلاعات مختصری کسب کنید تا بتوانید برنامه‌ ریزی مناسبی را جهت بازدید از آن‌ها انجام دهید. با توجه به اینکه بیشتر جاهای دیدنی آنتالیا در قسمت شهر قدیمی آن قرار دارند و در بسیاری از موارد، هتل های آنتالیا، در فاصله‌ ای نسبتا زیاد از مرکز شهر قرار گرفته‌ اند، باید به وسیله تاکسی یا دولموش و گاها از طریق سرویس‌هایی که هتل برای رفت‌ و‌آمد به مرکز شهر در نظر گرفته است، استفاده کنید. 
مهمترین جاهای دیدنی آنتالیا، دروازه هادریان، شهر قدیمی آنتالیا یا کاله‌ ایچی، بندر قدیمی و اسکله آنتالیا، مناره شکسته، برج ساعت، برج هیدیرلیک، آمفی تئاتر آسپندوس، آبشار دودن، مسجد مراد پاشا، مسجد ایسکله، سواحل لارا، تونک تپه، غار کارائین و غار کوکاین هستند. 

جاذبه های گردشگری آنتالیا

بهترین هتل های آنتالیا

همانطور که می‌ دانید، شهر آنتالیا، توسط هتل‌های لوکس، ساحلی و بی‌نظیرش در جهان شناخته شده است. این هتل‌های ساحلی، اغلب تمامی خدمات و تفریحات را در اختیار مسافران تور آنتالیا قرار می‌ دهند، به‌ طوری که مسافران نیازی به خارج شدن از هتل ندارند و اکثر آن‌ها، تمام مدت اقامتشان در شهر آنتالیا را در هتل سپری می‌کنند. انتخاب هتل برای تورآنتالیا، یکی از مشکل‌ترین مراحل سفر به این شهر ساحلی است. تنوع این هتل‌ها به‌قدری زیاد است که بسیاری از مسافران تورآنتالیا در انتخاب بهترین آن‌ها مردد می‌ شوند. اغلب هتل‌های شهرآنتالیا، هتل‌های لوکس، ساحلی، زنجیره‌ ای و با امکانات و خدمات آل و یوآل هستند. 
کارشناسان سفر برای راهنمایی مسافران تورآنتالیا، نیازهای آنها، شرایط، سبک سفر و درخواست‌هایشان را در نظر می‌ گیرند و بهترین هتل را نسبت به این گزینه‌ها به مسافران تورآنتالیا پیشنهاد می‌دهند. اگر بخواهیم به‌ طور کلی بهترین و محبوب‌ ترین هتل‌های آنتالیا را معرفی کنیم، باید بگوییم که هتل سلکتیوم لاکچری ریزورت، هتل باروت لارا کالکشن، هتل لیماک لارا دلوکس اند ریزورت، هتل تایتانیک دلوکس لارا، هتل لند آف لجندز کینگدام، هتل رکسوس پریمیوم بلک، هتل آکرا، مکس رویال بلک گلف ریزورت، هتل گلوریا سرنیتی ریزورت، هتل باروت کمر، هتل مکس رویال کمر ریزورت، هتل دلفین امپریال، هتل مگاسارای وست بیچ و هتل رگنوم کاریا گلف اند اسپا ریزورت هستند.

بهترین هتل های آنتالیا

بهترین مراکز خرید آنتالیا

اگر علاقه‌ مند به خرید در سفر هستید و تورآنتالیا را برای تعطیلاتتان انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که ترکیه و البته تمام شهرهای آن، گزینه‌های متعددی برای خرید را در اختیارتان قرار می‌ دهند. بازارهای محلی، خرده فروشی‌ها و مراکز خرید لوکس، از جمله این گزینه‌ها برای عاشقان خرید هستند. آنتالیا نیز به‌عنوان یک شهر مهم توریستی در کشور ترکیه، تعداد زیادی از مراکز خرید و بازارهای خیابانی را در خود جای داده است که اغلب تورهای آنتالیا، بازدید از یک یا چند مورد از این مراکز خرید را در برنامه‌های خود قرار می‌دهند. 
اگر می‌خواهید بهترین مراکز خرید آنتالیا را بیابید، باید به شهر آنتالیا بروید، زیرا بسیاری از مهم‌ ترین مراکز خرید آنتالیا، در شهر آنتالیا متمرکز شده‌اند.
بهترین مراکز خرید آنتالیا شامل: مرکز خرید آگورا، مرکز خرید مارک آنتالیا، مرکز خرید تراسیتی، مرکز خرید اوزدلیک آنتالیا، مرکز خرید اراستا آنتالیا، مال آف آنتالیا، مرکز خرید میگروس آنتالیا، مرکز خرید آنتالیا پریمیوم مال، مرکز خرید شیمال، مرکز خرید لائورا، مرکز خرید آکاپارک، خیابان خرید آتاتورک و بازار قدیم آنتالیا هستند.

بهترین مراکز خرید آنتالیا

پارک های آبی آنتالیا

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، آنتالیا منبع تفریحات آبی، از جمله پارک آبی است و بیشتر هتل‌ های آنتالیا به دلیل وجود پارک آبی در داخل هتل، مورد توجه مسافران تورآنتالیا قرار می‌ گیرند. علاوه بر پارک‌های آبی کوچکی که در برخی از هتل‌های آنتالیا قرار دارند، پارک‌های آبی مفصل‌ تر و بزرگتری نیز وجود دارند که بسیاری از مسافران تورآنتالیا در زمان سفرشان حتما از آن‌ ها بازدید می‌ کنند. پارک آبی آکوآ، پارک آبی لند آف لجندز، پارک آبی ددمان، پارک آبی رکسوس پریمیوم تروی و پارک آبی دلفین لند آکوآ، از پارک‌های آبی آنتالیا هستند که امکانات فوق‌ العاده‌ای برای مسافران تورآنتالیا دارند. 

پارک های آبی آنتالیا

در آنتالیا چه غذاهایی بخوریم؟

با اینکه بسیاری از افراد در زمان سفر با تور آنتالیا، تمام وعده‌های غذایی خود را در هتل‌های مجلل و لوکس میل می‌ کنند، اما هستند برخی از مسافرانی که علاقه دارند غذاهای جدید و رستوران‌های شهر آنتالیا را نیز امتحان کنند. علاوه‌ بر این برخی از هتل‌های میان‌ رده مانند هتل‌ های سه ستاره و چهار ستاره آنتالیا نیز، خدمات نهار و شام را برای مسافرانشان در نظر نگرفته و مسافران این نوع از هتل‌ها مجبور هستند برای صرف غذا به رستوران‌های شهر مراجعه کنند. 
آنتالیا، مروارید سواحل جنوبی ترکیه در کنار زیبایی‌های تاریخی و طبیعی خود، با غذاهای محلی و خاص، مقصدی محبوب برای دوستداران غذا است. این شهر دنج مدیترانه‌ای، فرهنگ آشپزی خاصی را از طریق تلفیق غذاهای محلی خود با دیگر غذاهای بین‌ المللی، در اختیار دارد. دوستداران غذا می‌ توانند در رستوران‌های آنتالیا، گزینه‌هایی شامل غذاهای عربی و آفریقایی و غذاهای محلی مخصوص فرهنگ یوروک (عشایری) را بیابند. شیش کوفته و پیاز معروف، حمص، آلانیا بوحچاسی، گلویز، سالاد توروس، کادایفه عربی، دسر موز فینیکه از غذاهای خاص این منطقه هستند که در سفر با تورآنتالیا باید آن‌ها را امتحان کنید.

غذاهای آنتالیا

حمل و نقل عمومی در آنتالیا

در زمان سفر با تورآنتالیا، ممکن است بخواهید به قسمت‌های مختلفی از شهر سر بزنید یا به مراکز خرید آنتالیا بروید. برای این کار باید از حمل‌ و‌نقل عمومی در آنتالیا استفاده کنید. مهمترین وسیله حمل‌ و‌نقل عمومی در آنتالیا، دولموش (dolmuş) یا مینی بوس ترکی است. این مینی‌ بوس‌ها در مسیرهای ثابت در شهرها و همچنین بین مناطق، به مسافران تور آنتالیا خدمات ارائه می‌ دهند. 
در حال حاضر، در شهر آنتالیا، دو خط تراموا، مکان‌های مهمی مانند فرودگاه آنتالیا را به مرکز شهر آنتالیا متصل می‌ کنند. اتوبوس‌های عمومی بزرگتری نیز در شهرهای آنتالیا و آلانیا فعالیت می‌کنند. پرداخت هزینه حمل‌ و‌نقل عمومی در آنتالیا، با آنتالیا کارت انجام می‌ شود، پس اگر می‌ خواهید از هر وسیله نقلیه عمومی در شهر آنتالیا استفاده کنید، ابتدا باید آنتالیا کارت را تهیه کنید. باید بدانید که تاکسی‌های آنتالیا معمولاً در مقایسه با سایر گزینه‌های حمل‌ و‌نقل عمومی، گرانتر هستند و هزینه تاکسی در آنتالیا معمولا به یورو محاسبه می‌ شود، پس در مورد دولموش‌ها و مسیرهای آن‌ها قبل از سفر به آنتالیا، تحقیق کرده یا از رزرویشن هتل خود در مورد آن‌ها سوال کنید. 

حمل و نقل عمومی آنتالیا

نکات مهم سفر به آنتالیا

• اگر می‌ خواهید از تفریحات آبی و شنا در ساحل لذت ببرید، باید در فصول گرم همراه با تور آنتالیا سفر کنید. این فصل معمولا از اردیبهشت شروع شده و تا آبان ماه ادامه دارد.
• خرید در بازارهای خیابانی ممکن است به ضرر شما تمام شود. از مراکز خرید معتبر خرید کنید و اگر قصد خرید در بازار خیابانی را دارید، چانه زنی را فراموش نکنید.
• دانستن تعدادی از کلمات مهم زبان ترکی، می‌ تواند کمک خوبی برای شما در سفرتان باشد.
• در زمان ورود به مساجد ترکیه باید حتما کفش‌هایتان را در بیاورید.
• از تاکسی گرفتن در آنتالیا اجتناب کنید، مگر آنکه مسیر انتخابی شما شامل حمل‌و‌نقل عمومی ارزان‌ تری نشود.
• شنا در استخرهای هتل‌های آنتالیا تنها با استفاده از مایو و لباس شنا امکان پذیر است.
• آنتالیا شهر مذهبی نیست، اما متداول است که در زمان بازدید از مراکز مذهبی حتما لباس مناسب به تن کنید. 

نکات مهم سفر به آنتالیا

مقالات پربازدید
6LfHbT0hAAAAAMhkSJRB1KPtBP6v_WuetiFSXrKf